انتشار آلبوم جدید «کیهان کلهر»، همه دنیا به جز ایران!

[ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید ]

 

آلبوم «هاونیاز» اثر جدید کمانچه‌نواز چیره‌دست ایرانی در کشورهای خارجی منتشر شد.

«هاونیاز» شامل آثاری آهنگسازی‌شده و بداهه براساس موسیقی فولکلور کُرد است که با کلام و لهجه‌ کرمانجی همراه شده است.

کیهان کلهر در این اثر «شاه‌کمان» نواخته و سلمان قمبرف (پیانو) و جمیل گوچگیری (تنبور) او را همراهی‌کرده‌اند. همچنین آینور دغان نیز در این آلبوم آواز خوانده است.اثر جدید این هنرمند پیشکسوت ایرانی در سراسر دنیا به‌جز ایران منتشر شده و قابل دسترسی است.

کیهان کلهر در سال ۱۳۴۲ در خانواده‌ای کرمانشاهی و موسیقی‌دوست در تهران چشم به جهان گشود. او موسیقی را از پنج سالگی به‌صورت آزاد شروع کرد. دوازده ساله بود که به‌صورت حرفه‌ای به موسیقی پرداخت و در ۱۳سالگی با ارکستر رادیو و تلویزیون کرمانشاه شروع به همکاری کرد.

کلهر مدتی کوتاه با گروه «شیدا» در مرکز هنری «چاووش» همکار بود. در ۱۷سالگی مقیم ایتالیا شد و سپس به نیت ادامه‌ تحصیل راهی کانادا شد و در رشته‌ آهنگسازی از دانشگاه کارلتون اتاوا فارغ‌التحصیل شد.

کلهر برای شناساندن موسیقی ایرانی به غیر ایرانی‌ها تلاش بسیاری کرده است، همکاری وی با هنرمندان هندی از جمله «شجاعت حسین خان» در مجموعه غزل ۱ و ۲ و ۳ کوارتت کرونوس (جاده ابریشم)، یویو ما و ارکستر فیلارمونیک نیویورک وی را به هنرمندی جهانی تبدیل کرده است و شنوندگان زیادی در بین غیرایرانی‌ها دارد.او معتقد است: «موزیسین ، موسیقیدان یا موسیقی‌شناس باید به ریاضیات، تاریخ و ادبیات آشنا باشد.»

اجرای کنسرت‌های مستقل به صورت بداهه‌نوازی و همراهی با محمدرضا شجریان، حسین علیزاده و همایون شجریان اغلب فعالیت‌های این هنرمند نامی است . پنج آلبوم زمستان است، بی تو به سر نمی‌شود، فریاد، ساز خاموش و سرود مهر حاصل این همکاری است.

منبع: خبرانلاین
به اشتراک بگذارید:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
آموزش موسیقی توسط اساتید برجسته کشور در آموزشگاه موسیقی ترانه
شبکه‌های اجتماعی
جدیدترین مطالب
دریافت جدیدترین مطالب
در خبرنامه هفتگی ما عضو شوید

از جدیدترین اخبار موسیقی و آموزشگاه مطلع شوید.



همچنین بخوانید
مطالب مرتبط