تازه‌ترین واکنش آکادمی نوبل به بی‌اعتنایی باب دیلن

[ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید ]

کمیته‌ای که باب دیلن را به عنوان برنده نوبل ادبیات برگزید، شنبه اعلام کرد که تصمیم برای حضور یا عدم حضور در مراسم اهدای جایزه نوبل برعهده این خواننده و ترانه‌سرای سرشناس آمریکایی است.

دیلن که به دوری گزیدن از رسانه‌ها معروف است برنده نوبل ادبیات امسال شد. این خواننده پس از معرفی شدن به عنوان برنده نوبل در روز ۱۳ اکتبر هنوز هیچ واکنشی به بردن این جایزه ۹۰۰ هزار دلاری نشان نداده است.

همین بی‌اعتنایی سبب شد که دیروز رسانه‌های سوئد خبری مبنی بر انتقاد تند یکی از اعضای آکادمی سوئد از باب دیلن را مخابره کنند. پر واستبرگ نویسنده سوئدی رفتار دیلن را «گستاخانه و متکبرانه» خوانده بود.

البته آکادمی نوبل در رد نظر واستبرگ اعلام کرد که حرف‌های او نشانگر دیدگاه آکادمی نیست.

سارا دانیوس دبیر دائمی آکادمی در این زمینه گفت: «برنده نوبل با در نظر گرفتن مراسم و تشریفات اهدای جایزه تصمیم خود را خواهد گرفت. آکادمی نوبل هیچ‌گاه درباره تصمیم برندگان نوبل در این رابطه اظهار نظر نمی‌کند.»

آکادمی سوئد برای «آفرینش بیانی تازه در سنت شگرف ترانه‌سرایی آمریکایی» باب دیلن ۷۵ ساله را برنده نوبل ادبیات سال ۲۰۱۶ اعلام کرد. این انتخاب جنجال‌های بسیاری در دنیا به پا کرد.

با اینکه دیلن با ترانه‌های خود انقلابی در ترانه‌های پاپ آمریکایی به پا کرده است اما هنوز بسیاری آثار او را نمونه نابی از ادبیات نمی‌دانند. برخی نیز به آکادمی اعتراض می‌کنند که با این کار فرصت جلب توجه جهانیان به هنرمندان کمترشناخته شده را از دست داده است.

مراسم اهدای جایزه نوبل هر سال ۱۰ دسامبر در سالمرگ آلفرد نوبل برگزار می‌شود. در این مراسم پادشاه سوئد به برندگان نوبل یک مدال و یک دیپلم افتخار اهدا می‌کند و پس از یک مهمانی بزرگ با حضور ۱۳۰۰ مهمان به افتخار برندگان برگزار می‌شود.

اگر دیلن همچنان به سکوت خود ادامه دهد به نخستین فردی تبدیل می‌شود که تصمیم آکادمی نوبل را کاملا نادیده می‌گیرد.

در تاریخ جایزه نوبل برخی برندگان به دلیل ضعف جسمانی در مراسم حاضر نشده‌اند. ژان پل سارتر نویسنده فرانسوی نیز در سال ۱۹۶۴ جایزه نوبل را نپذیرفت.

 

منبع: خبرآنلاین
به اشتراک بگذارید:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
آموزش موسیقی توسط اساتید برجسته کشور در آموزشگاه موسیقی ترانه
شبکه‌های اجتماعی
جدیدترین مطالب
دریافت جدیدترین مطالب
در خبرنامه هفتگی ما عضو شوید

از جدیدترین اخبار موسیقی و آموزشگاه مطلع شوید.



همچنین بخوانید
مطالب مرتبط