خواننده جدید «دنگ شو» معرفی شد

[ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید ]

سرپرست و خواننده جدید گروه موسیقی «دنگ شو» در تشریح تازه ترین فعالیت های این گروه از آماده سازی خود برای انتشار آلبوم جدید و برنامه ریزی برای چند برنامه در تهران و شهرستان ها صحبت کردند.

حمید خسروبیگی سرپرست گروه موسیقی «دنگ شو» ضمن تشریح تازه ترین دستاوردها و فعالیت های گروه موسیقی «دنگ شو» که چند سالی است در عرصه موسیقی تلفیقی به فعالیت مشغول است، توضیح داد: مهم‌ترین اتفاق طی ماه های اخیر اضافه شدن میلاد باقری به عنوان خواننده در جمع اعضای ثابت است که در کنسرت های اخیر گروه «دنگ شو» نیز با ما همراهی خوبی داشته و امیدوارم بعد از این هم بتوانیم با حضور وی که از صدای متفاوت و خوبی برخوردار است به تنوع کاری مان بیفزاییم. در حوزه نوازندگان نیز هنوز هیچ تغییری در اعضای ثابت نداریم اما به طور طبیعی در برخی از کنسرت ها و برنامه هایمان تعدادی از هنرمندان به عنوان نوازنده مهمان کنار ما حضور دارند که به تناسب قطعات از آنها استفاده می کنیم.

مردم ما از شنیدن موسیقی تکراری به شدت خسته اند

وی ادامه داد: اعضای گروه در این مدت مشغول تولید و تدوین تازه ترین آلبوم گروه هستند که تصور می کنم با توجه به تجربه های به دست آمده از آلبوم های قبلی، می تواند اتفاق تازه ای در فعالیت های ما باشد زیرا تمامی بچه ها همت و تلاش خود را کرده اند تا با توجه به نظر و سخت گیری مردم اثر متفاوتی را ارائه دهند که تکراری نباشد. ما در دورانی حضور داریم که مردم به شدت از شنیدن موسیقی تکراری خسته شده اند و لازم است در جریانی حرکت کنیم که تفاوت به معنا و مفهوم واقعی کلمه وجود داشته باشد.

سرپرست گروه موسیقی «دنگ شو» بیان کرد: این روزها در فضای موسیقی کشورمان هرچه قدر رو به جلو حرکت می کنیم میل به متفاوت بودن و بهتر بودن در میان موزیسین ها با توجه به ذائقه مخاطب بیشتر شده که این امر به خودی خود فضا را بهتر کرده است، اما بعضا برخی از هنرمندان میل به یکباره دیدن شدن های انفجاری دارند که این موضوع باعث به وجود آمدن حاشیه های زیادی می شود که اتفاقا آثار مخربی هم دارد ولی آنچه برای ما در این برهه از زمان دارای اهمیت و ارزش است دوری جستن از اعمال و رفتار حاشیه ساز است و امیدوارم در روندی که انتخاب کردیم بتوانیم به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.

حکایت حضور خوانندگان انگشت شمار در شهرستان ها

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به دلایل استقبال مخاطبان از گروه های موسیقی تلفیقی تصریح کرد: به اعتقاد من جدای از جریان استقبال مردم از موسیقی تلفیقی آنچه که می تواند بیشتر از اینها مورد توجه قرار گیرد خستگی مردم از برخی آثار تولید شده در حوزه موسیقی پاپ است چرا که اغلب تولیدات این حوزه به سمت تکرار رفته اند که مخاطب تمایلی به شنیدن دوباره‌شان ندارد. فضای مخاطب به سمتی رفته که برعکس گذشته این کنسرت های موسیقی تلفیقی هستند که به لحاظ بلیت فروشی موفقیت بیشتری دارند و تماشاگران در همان ساعات اولیه فروش بلیت برای خرید آن اقدام می کنند. ما این موضوع را در شهرستان ها نیز می بینیم به طوری که هم اکنون فقط چند خواننده انگشت شمار هستند که بلیت فروشی خوبی دارند.

خسروبیگی گفت: گروه هایی مانند دنگ شو، پالت، چارتار و دیگر مجموعه هایی که با عنوان موسیقی تلفیقی فعالیت می کنند با استقبال مردم مواجه شده اند و به نظر می آید که باید حضور این گروه ها در جریان موسیقی کشور را بیشتر از اینها جدی بگیریم.

حال و روز گروه های موسیقی تلفیقی در ایران

میلاد باقری خواننده جدید گروه «دنگ شو» هم با بیان اینکه فضای موسیقی کشور به شدت در حال تغییر است به خبرنگار مهر گفت: علاقه به آواز و تصانیف ایرانی در بین ایرانی ها وجود دارد و اتفاقا به همین دلیل است که نسل جدید هم موسیقی تلفیقی را دوست دارد زیرا در این نوع موسیقی هم ریشه های سنتی را می یابد هم فضای روز را درک می‌کند. ما هم باید بپذیریم که فضای موسیقی در کشور تغییر پیدا کرده و شاید مقداری تلفیق و ترکیب در انواع موسیقی بد نباشد. وقتی شعرهای گروه‌های جدید به سمت اشعار اصیل تر هدایت شده و از بُعد ترانه ای صرف خارج شود به طور حتم در مردم شوق بیشتری ایجاد می کند. بنابراین لازم است در این مقطع قبل از نقدهای موضع گیرانه به جریانی توجه کنیم که قصد آشتی دادن مخاطب با موسیقی را دارد. به  هر حال مردم ایران در حال حاضر این نوع موسیقی را بیشتر می پسندند پس چرا نباید این فضا را دوست داشته باشیم و مردم را با جنس تمیزتری از موسیقی مواجه کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود توضیح داد: در موسیقی نگاه با نگاه، نوازنده با نوازنده و آهنگساز با آهنگساز بسیار فرق می کند و هرکسی تلاش می کند بهترین نتیجه را بگیرد. به هر حال هر کسی بهتر به موسیقی فکر کند نتیجه بهتری نیز می‌گیرد. ما نمی توانیم مردم را مجبور کنیم که موسیقی ما را بشنوند زیرا موسیقی به طور کلی یک اتفاق درونی است که هر کسی نگاه خاص خود را به آن دارد. بنابراین آنچه موسیقی امروز ایران بیشتر از هر چیز دیگری به آن نیاز دارد، همدل بودن و اصلاح فرهنگ موسیقایی جامعه است که امیدوارم به آن دست پیدا کنیم.

 

منبع: مهر
به اشتراک بگذارید:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
آموزش موسیقی توسط اساتید برجسته کشور در آموزشگاه موسیقی ترانه
شبکه‌های اجتماعی
جدیدترین مطالب
دریافت جدیدترین مطالب
در خبرنامه هفتگی ما عضو شوید

از جدیدترین اخبار موسیقی و آموزشگاه مطلع شوید.



همچنین بخوانید
مطالب مرتبط