پل مک‌کارتنی: بعد از انحلال «بیتلز» افسرده شدم

[ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید ]

«پل مک‌کارتنی» نوازنده و ترانه‌سرای انگلیسی در گفت‌وگوی اخیر خود، از ابتلا به افسردگی پس از جدا شدن اعضای گروه «بیتلز» از یکدیگر در سال ۱۹۷۰ گفت.

«سر پل مک‌کارتنی» موسیقی‌دان انگلیسی که از اعضای اصلی گروه راک «بیتلز» بود، در گفت‌وگوی اخیر خود گفت: بعد از منحل شدن «بیتلز» به‌شدت افسرده شدم، تا جایی که می‌خواستم موسیقی را به کل کنار بگذارم.

او در این‌باره اظهار کرد: ‌خیلی سخت بود که فکر کنم باید بعد از «بیتلز» چه کار کنم. افسرده شدم. طبیعی بود. از دوستانی که یک عمر با هم بودیم جدا شده بودم. آن‌قدر افسرده شده بودم که نمی‌دانستم آیا به موسیقی ادامه دهم یا خیر.

گروه چهار نفره «بیتلز» که به چهار شگفت‌انگیز ملقب بودند، به‌صورت رسمی در سال ۱۹۷۰ پس از انتشار «بگذار بگذرد» از هم جدا شدند، اما در واقع، این جدایی یک سال پیش از آن، وقتی مدیریت گروه برخلاف نظر «مک‌کارتنی» به «آلن کلین» سپرده شد، آغاز شده بود.

به گزارش بی‌بی‌سی، «مک‌کارتنی» ادامه داد: من ایده تشکیل یک گروه را دوست دارم. دلم می‌خواهد به همان شکل چهار نفره برگردم. آن موقع افتضاح بودیم. گروه خوبی نبودیم. مردم می‌گفتند «لیندا» بلد نیست کیبورد بزند و درست هم می‌گفتند. وقتی کارمان را شروع کردیم، «جان» بلد نبود گیتار بزند.

او همچنین گفت: ما هیچ‌وقت ترانه‌ای ننوشتیم. بیشتر می‌نشستیم و برای هم قصه می‌گفتیم.

«مک‌کارتنی» ۷۴ ساله تاثیرگذارترین ترانه‌سرا در تاریخ موسیقی آمریکا محسوب می‌شود. او با حضور در گروه موسیقی «بیتلز» به شهرت بین‌المللی دست یافت. «مک‌کارتنی» در کار نوشتن ترانه آهنگ‌های معروفی مامنند «دیروز» و «شب روز سخت» با «جان لنون» همکاری داشت.

«بیتلز» گروه انگلیسی راک بود که اعضای آن «جان لنون»، «پل مک‌کارتنی»، «جورج هریسون» و «رینگو استار» بودند. این چهار هنرمند در دهه ۱۹۶۰ فعالیت خود را آغاز کردند و بعد از ۱۰ سال همکاری، در سال ۱۹۷۰ میلادی از هم جدا شدند.

آن‌ها فقط در انگلیس بیش از ۴۰ تک‌آهنگ و آلبوم به بازار عرضه کردند که در رتبه نخست جدول موسیقی این کشور قرار گرفت. این موفقیت در بسیاری از کشورهای دیگر نیز تکرار شد. «بیتلز» با فروش جهانی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نسخه از آثارش، پرفروش‌ترین گروه موسیقی جهان و یکی از پرفروش‌ترین‌های موسیقی جهان لقب گرفت.

 

منبع: ایسنا
به اشتراک بگذارید:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
آموزش موسیقی توسط اساتید برجسته کشور در آموزشگاه موسیقی ترانه
شبکه‌های اجتماعی
جدیدترین مطالب
دریافت جدیدترین مطالب
در خبرنامه هفتگی ما عضو شوید

از جدیدترین اخبار موسیقی و آموزشگاه مطلع شوید.



همچنین بخوانید
مطالب مرتبط