کی‌روش به دیدن کنسرت اسطوره آواز آذربایجان نشست (عکس)

[ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید ]

کنسرت «صدای سه نسل» با ارائه آوازهایی اصیل از سوی سه خواننده مطرح موسیقی آذربایجان برگزار شد تا شبی به یادماندنی برای علاقه‌مندان به موسیقی آذری رقم بخورد.

شب گذشته چهارم خرداد ۱۳۹۵، تالار وحدت میزبان سه نسل از خوانندگان موسیقی آذری بود. در ابتدای این کنسرت هر سه خواننده یعنی عارف بابایف، غضنفر عباس‌اف و ناصر عطاپور به همراه گروه «موغام» روی صحنه آمدند تا آوازهایی را در دستگاه «سه‌گاه زابل» بخوانند.

عارف بابایف در صدای خود اصالت‌ها و سنت‌های آذربایجان را دارد و در ۷۹ سالگی به صلابتِ جوانی ۳۰ ساله آواز می‌خواند. غضنفر عباس‌اف که از شاگردان عارف بابایف است روایتگر آوازخوانان میان‌سال آذربایجان است و در اجرای شب گذشته تکنیک‌هایی ناب را خواند. در کنار این دو خواننده‌ بزرگ، ناصر عطاپور روایت نسل جوان آوازخوانان آذربایجان را برعهده داشت. او که شاگردیِ هر دو استاد را کرده است شور و جوانیِ خوانندگی را به نمایش گذاشت.

اجرای بخش نخست این کنسرت با «درآمد» آغاز شد و سپس تصنیفی خوانده شد و در ادامه گوشه‌هایی مانند مویه، حصار، مخالف و زیر اجرا شد. در لابه‌لای این گوشه‌ها تصنیف‌هایی هم خوانده شد که جملگی از ساخته‌های استاد عارف بابایف بودند. در بخش دوم این کنسرت نیز هر کدام از خوانندگان به تنهایی روی صحنه آمدند و حدود ۱۵ دقیقه به تنهایی قطعه‌هایی اجرا کردند. این بخش به اجرای آثار فولکلور و اجرای آثار برخی از آهنگسازان قدیمی اختصاص داشت. ضمن اینکه بخش پایانی این کنسرت هم به اجرای قطعه‌ای با حضور هر سه خواننده اختصاص داشت.

نکته جالب توجه  در این اجرا حضور کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به عنوان مهمان ویژه‌ کنسرت «صدای سه نسل» بود.

همچنین مهدیه محمدخانی خواننده موسیقی ایرانی در میان تماشاگران حضور داشت و پس از پایان اجرا هم با خوانندگان دیدار و گفتگو کرد. سفیران و برخی از اعضای سفارت‌خانه‌های کشورهای دانمارک، ایتالیا، سوئد، استرالیا، آلمان، بلغارستان و برخی از اعضای سازمان ملل در ایران نیز از مهمانان ویژه‌ این کنسرت بودند.

به اشتراک بگذارید:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
آموزش موسیقی توسط اساتید برجسته کشور در آموزشگاه موسیقی ترانه
شبکه‌های اجتماعی
جدیدترین مطالب
دریافت جدیدترین مطالب
در خبرنامه هفتگی ما عضو شوید

از جدیدترین اخبار موسیقی و آموزشگاه مطلع شوید.



همچنین بخوانید
مطالب مرتبط