رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران: پس از ۲ سال سکوت روی صحنه می‌رویم/ اجرایی برای صلح

[ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید ]

آرش گوران رهبر و مدیر هنری ارکستر فیلارمونیک تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه ترین فعالیت های این مجموعه موسیقایی بیان کرد: تقریبا بعد از دو سال سکوت ارکستر فیلارمونیک تهران روزهای دوم و سوم مهر ماه امسال ساعت ۲۱:۳۰ تازه ترین کنسرت خود را با شکل و شمایلی ویژه برگزار خواهد کرد. در این کنسرت دیمیتری تکاچنکو یکی از برترین نوازندگان ویولن کشور اوکراین به همراه نوازندگان گروه قطعه ای از آهنگسازان معاصر را اجرا می کنند.

وی با اشاره به اینکه این رپرتوار برنامه ای متفاوت از ارکستر فیلارمونیک تهران خواهد بود، توضیح داد: پانیذ فریوسقی مدیر اجرایی و کنسرت مایستر، پیمان ابوالحسنی مدیر داخلی، تینا جامه گرمی مایستر ویولن دو، مازیار ظهیرالدینی مایستر آلتو، مهدی عبدی مایستر ویولنسل، هادی اسماعیلی مایستر کنترباس اعضای ارکستر ما در این برنامه خواهند بود. البته طی روزهای آینده اسامی دیگر نوازندگان نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

گوران که چندی پیش برنده دیپلم افتخار مسابقات بین المللی رهبری ارکستر «دریای سیاه» و جزو بیست رهبر برگزیده مسابقات ژونس موزیکال فستیوال جرج انسکو در رومانی معرفی شده بود در پایان گفت: رپرتوار این کنسرت با نگاهی بر فجایع جنگ و مفهومی صلح طلبانه برگزیده شده و بنده تلاش کردم از زاویه نگاهم تازه ترین کنسرت ارکستر فیلارمونیک تهران اثری روح گرایانه و  پر از یقین و امید به زندگی باشد.

ارکستر فیلارمونیک تهران از سال ۸۵ تا کنون با رهبری آرش گوران با عنوان ارکستر فیلارمونیک ایرانیان فعالیت می کرده پس از جدایی وی از این ارکستر چندی به نام ارکستر فیلارمونیک تهران دوباره احیا شد. به گفته گوران یکی از اهداف این ارکستر کشف حقیقت مفهوم «آنسامبل» و رسیدن به کشف بیان و کیفیت صدادهندگی و میمیک صدا در جریان اجرای موسیقی در ادوار مختلف است.

به اشتراک بگذارید:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
آموزش موسیقی توسط اساتید برجسته کشور در آموزشگاه موسیقی ترانه
شبکه‌های اجتماعی
جدیدترین مطالب
دریافت جدیدترین مطالب
در خبرنامه هفتگی ما عضو شوید

از جدیدترین اخبار موسیقی و آموزشگاه مطلع شوید.



همچنین بخوانید
مطالب مرتبط