سوسن اصلانی: ای کاش سال ها پیش قدر همسرم دانسته می شد

[ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید ]

خانواده استاد «حسین دهلوی» طی ماه های اخیر در تلاشند با تشکیل یک ارکستر مستقل به نام این هنرمند پیشکسوت موسیقی ایرانی در کنار آکادمی آموزشی موسیقی، نام این استاد موسیقی ایرانی را زنده نگه دارند.

سوسن اصلانی همسر و هومن دهلوی پسر استاد حسین دهلوی آهنگساز و رهبر ارکستر این روزها در تدارک راه اندازی ارکستری مستقل به نام دهلوی هستند که در کنار آکادمی وی بتواند فعالیت های موسیقایی را دنبال کنند.

البته استاد دهلوی مدت ها است در منزل بستری است و با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند اما در غیاب او آثار وی توسط ارکسترها نواخته می‌شود.

سوسن اصلانی نوازنده پیشکسوت سنتور و همسر استاد حسین دهلوی در زمینه فعالیت های خودش و پرستاری از همسرش به خبرنگار مهر گفت: بعد از برگزاری کنسرت موفقیت آمیزی که به مناسبت بزرگداشت استاد پایور در فرهنگسرای ارسباران تهران داشتیم، درصدد هستم پس از رایزنی با مسئولان معاونت هنری و دفتر موسیقی وزارت ارشاد این کنسرت را تمدید و در تالار وحدت برگزار کنم.

وی ادامه داد: با توجه به کسالت چند ساله همسرم تمام تمرکز خود را بر رسیدگی به این موضوع معطوف کرده ام و نمی توانم آنطور که باید و شاید در حوزه نوازندگی و آهنگسازی فعالیتی داشته باشم اما با تمام این احوال نهایت تلاش می کنم تا علاوه بر فعالیت‌های همیشگی که در این حوزه دارم بتوانم در معرفی و اعتلای نام حسین دهلوی کارهایی را انجام دهم. کما اینکه تاسیس آکادمی موسیقی دهلوی نیز در این راستا بوده و تاکنون با برنامه ریزی هایی که انجام گرفته فعالیت های خوبی در این فضای آموزشی انجام شده و امیدوارم با حضور پسرم در ایران و برنامه هایی که برای این مکان دارد شاهد اتفاقات بهتری در این زمینه باشیم.

این نوازنده با اشاره به فعالیت این چند ماهه ارکستر موسیقی ملی ایران توضیح داد: همانطور که تعدادی از فعالان عرصه موسیقی می دانند، قرار بود حسین دهلوی سال ها پیش به عنوان رهبر ارکستر موسیقی ملی انتخاب شود اما بنا به دلایلی این انتخاب انجام نگرفت و جناب فخرالدینی به عنوان رهبر ارکستر موسیقی ملی معرفی شد، اتفاقا همین فضا بود که باعث افسردگی و بعدها کناره گیری دهلوی از فضای موسیقی کشور شد. به هر حال از اینکه می بینم در کنسرت های اخیر ارکستر موسیقی ملی از آثار همسرم استفاده می شود خوشحالم اما ای کاش سال ها پیش قدر این هنرمند دوستدار موسیقی ایرانی دانسته می شد.

برای تشکیل ارکستر «حسین دهلوی» آماده ایم

هومن دهلوی فرزند استاد حسین دهلوی هم که مدتی است برای انجام چند پروژه موسیقایی در کشورمان حضور دارد، بیان کرد: از همان زمانی که برای ادامه تحصیل در آمریکا و کانادا حضور داشتم تمام تمرکز و تلاش خودم را معطوف به اجرای موسیقی ایرانی به ویژه آثار پدرم در کنسرت های مختلف کرده بودم اما شرایط ویژه اجرای زنده موسیقی به ویژه موسیقی ایرانی و نبود حامی مالی مناسب مهم ترین مانعی بود که سر راهم قرار داشت و نمی توانستم آنطور که باید برنامه ای را به صورت مجزا اجرا کنم از این رو تصمیم گرفتم با حضور در ایران به این فعالیت ها جدی تر نگاه کنم و کارهایی در این زمینه انجام دهم.

blank

این آهنگساز و رهبر ارکستر گفت: به هر حال این وظیفه من است که به عنوان فرزند یک آهنگساز بزرگ موسیقی ایرانی تلاش هایی را برای انس و آشنایی نسل جوان موسیقی با آثار استاد دهلوی انجام دهم، اتفاقا قبل از عید هم مذاکراتی را با تعدادی از مسئولان انجام دادم که همگی در ابتدا قول صد در صد همکاری دادند، اما این وعده ها در عمل به جایی نرسید تا اینکه بنده بار دیگر به دعوت دانشگاه هنر بعد از ۱۰ سال به عنوان مدرس دعوت به همکاری شدم و همین موضوع بهانه ای شد تا درباره تشکیل یک ارکستر به نام و یاد استاد حسین دهلوی اقداماتی را انجام دهم.

وی در پایان بیان کرد: تشکیل یک ارکستر مضرابی که بتوانیم در آن علاوه بر اجرای کارهای کمتر اجرا شده پدر، کارهای دیگر آهنگسازان را نیز اجرا کنیم موضوعی است که به شدت در فکر آن هستم و امیدوارم با جلساتی که طی هفته های اخیر پیرامون این موضوع انجام دادیم بتوانیم به نتیجه مناسبی در زمینه تشکیل این ارکستر برسیم. کنار اینها موضوع آکادمی تازه راه اندازی شده «حسین دهلوی» نیز یکی دیگر از اولویت های کاری ماست که سعی کرده ایم با یک رویکرد حرفه ای کارهای تازه ای را در موسیقی انجام دهیم که به طور حتم بعد از نهایی شدن برنامه ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

منبع: مهر
به اشتراک بگذارید:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
آموزش موسیقی توسط اساتید برجسته کشور در آموزشگاه موسیقی ترانه
شبکه‌های اجتماعی
جدیدترین مطالب
دریافت جدیدترین مطالب
در خبرنامه هفتگی ما عضو شوید

از جدیدترین اخبار موسیقی و آموزشگاه مطلع شوید.



همچنین بخوانید
مطالب مرتبط