سیامک آقایی تور «آوای ایران» را از یزد آغاز می‌کند | کنسرت‌هایی با خوانندگان بومی

[ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید ]

سیامک آقایی (آهنگساز و نوازنده سنتور) پس از تور «باز عشق» که در بیش از ۵۰ شهر ایران اجرا شد، تور جدیدی را با عنوان «آوای ایران» از روز ۲۴ بهمن ماه از شهر یزد آغاز می‌کند.

سیامک آقایی  آهنگساز و نوازنده سنتور پس از تور موفق «باز عشق» که در بیش از ۵۰ شهر ایران اجرا شد، تور جدیدی را با عنوان «آوای ایران» از روز ۲۴ بهمن ماه از شهر یزد آغاز می‌کند. آقایی در این سلسله کنسرت تصمیم دارد آثارش را با خوانندگانی مختلف و متعلق به همان شهرها اجرا کند.

سیامک آقایی پس از تجربه کنسرت «یورش» که شهریور ماه در تهران روی صحنه برد، تصمیم دارد تا پیش از پایان سال جاری شمسی یعنی از ۲۴  بهمن تا ۲۴ اسفند رپرتوار «آوای ایران» را در ۱۲ شهر مختلف روی صحنه برود. یزد، تبریز، درود، بابل، اهواز، ماهشهر، رامهرمز، بهبهان، اصفهان، شهرکرد، بوکان و مهاباد شهرهایی هستند که آقایی در آنها روی صحنه خواهد رفت. اجرا در ۱۰ شهر قطعی شده است و اجرای دو شهر هم در مراحل پایانی رایزنی‌ها قرار دارد.

سیامک آقایی درباره «آوای ایران» اینگونه توضیح می‌دهد: مدتی‌ است علاقمند شدم که در کنار و ‌شاید موازی با مفاد اصلی برپایی یک مجموعه کنسرت همچون رپرتوار و فضای موسیقایی آن پروژه ، به بار فرهنگی و تاثیراتی که می‌تواند در فضای موسیقی کشور بگذارد بیشتر توجه کنم. و این مهم باعث تغییراتی اساسی  چه در محتوا و چه در سیاست کلی کاری‌ام شده است.

آقایی این پروژه را تدوام راهی می‌داند که ۷ سال پیش با تور «باز عشق» آغاز کرد و می‌گوید: پروژه‌هایی همچون «یورش» با آن حال و هوای معترض که برآمده از دغدغه‌های امروز جامعه ایران بود تا پروژه «باز عشق» با بیش از پنجاه اجرا در اقصی نقاط ایران که در کنار محتوای موسیقایی‌اش عملا در جهت حمایت از هنر نوازندگی و بلاخص ساز سنتور برنامه‌ریزی شده بود،  نمونه‌هایی از  بینش جدید من بوده‌اند. حال در تداوم همین نگاه زمینه طرح پروژه‌ای دیگر تحت عنوان «آوای ایران» پدیدار شد.

او اینکه می‌خواهد از خوانندگان بومی هر منطقه برای پروژه «آوای ایران» استفاده کند را اینگونه تشریح کرد: ماجرا از این قرار است که در پی اجراهای متعددی که طی این شش سال اخیر در سراسر ایران داشتم با استعدادهای گوناگونی در زمینه‌های متعددی چه در عرصه نوازندگی و چه در بحث آواز و خوانندگی آشنا شدم  و ایده تور «آوای ایران» از اینجا شکل گرفت و تصمیم گرفتم تا در این پروژه هنرمندان خوش قریحه این مناطق را با خود همراه کنم.

سیامک آقایی در این پروژه با هدف «حمایت از آواز ایرانی و حمایت از خوانندگی در سرتاسر ایران» تصمیم دارد یک رپرتوار واحد را با استعدادها و هنرمندان فعال شهرهای مختلف تمرین کند.  می‌گوید: اگرچه تمرین تک به تک جزئیات با  حدود ۴۰  نفر کار سختی به نظر می‌آید ولی به لحاظ حسی و فرهنگی حال خوبی در من ایجاد کرده چراکه من  به این شکل از موسیقی و آواز کشورم حمایت می‌کنم و از سوی دیگر این پروژه می‌تواند انگیزه‌ای برای سایر همکارانم هم باشد که به جای کار با یکی دو خواننده در تهران، به استعدادها و هنرمندان سایر شهرهای ایران بیشتر توجه کنند.

خالق مجموعه «یاد باد» در مورد رپرتوار این برنامه هم می‌گوید: هفت یا هشت قطعه در این مجموعه اجرا می‌شود که ترکیبی از قطعات آهنگسازی شده و چند تصنیف است. آخرین قطعه براساس شعری از حافظ  است که حالت جمع‌خوانی دارد و امیدوارم در آخر این تور بتوانم با تمام خوانندگان این قطعه را در تهران اجرا کنم.

 در این پروژه در هر اجرا یک قطعه محلی از فرهنگ موسیقی آن منطقه ‌هم اجرا می‌شود و هچنین قطعه محبوب «یاد باد» از جمله تصنیف‌هایی است که در رپرتوار این تور گنجانده شده است.

تور «آوای ایران» از شهر یزد آغاز شده است و علاقمندان در این شهر برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت یزد کنسرت (اوج کنسرت) مراجعه کنند همچنین  در ۲۶ بهمن ماه در سالن پتروشیمی تبریر برگزار می‌شود علاقمندان تبریزی می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند. آخرین اجرای این تور در سال جاری،  ۲۴  اسفند در مهاباد برگزار خواهد شد و پس از وقفه‌ای چند هفته‌ای دوباره در سال ۱۳۹۸ از سر گرفته می‌شود.

در یزد بامداد فلاحتی خواننده این اجراست و علی امیدی (در مسند نوازنده سه‌تار و مراژ) و کامران منتظری (تمبک نواز) سیامک آقایی را همراهی می‌کنند. همچنین در اجرای تبریز شهرام آبرومند به عنوان خواننده و کامران منتظری (نوازنده تمبک) همراه «آوای ایران» هستند.

منبع : موسیقی ایرانیان

به اشتراک بگذارید:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آموزش موسیقی توسط اساتید برجسته کشور در آموزشگاه موسیقی ترانه
شبکه‌های اجتماعی
جدیدترین مطالب
دریافت جدیدترین مطالب
در خبرنامه هفتگی ما عضو شوید

از جدیدترین اخبار موسیقی و آموزشگاه مطلع شوید.



همچنین بخوانید
مطالب مرتبط