جاودانه های موسیقی ایرانی با حضور سه خواننده مطرح اجرا می شود

[ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید ]

دور جدید تمرینات ارکستر موسیقی ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی در حالی برگزار شد که سه خواننده مطرح موسیقی ایرانی به طور همزمان در تمرین های این مجموعه موسیقایی حضور پیدا کردند.

ارکستر موسیقی ملی به رهبری فرهاد فخر الدینی در حالی روز شنبه چهارم مهر دور تازه تمرینات خود را آغاز کرد که رشید وطن دوست، حمیدرضا نوربخش و محمد معتمدی در این تمرین به عنوان خواننده حضور داشتند.

فرهاد فخرالدینی درباره تازه ترین اجرای زنده ارکستر موسیقی ملی توضیح داد: تمرینات ارکستر موسیقی ملی در حالی امروز آغاز شده که ما در این اجرا میزبان سه خواننده خواهیم بود. این برنامه گزیده‌ای از اجراهای قبلی با عنوان «جاوادنه ها» و اجرای قطعاتی از آهنگسازان صاحب نام موسیقی خواهد بود. البته تمایل داشتیم از حضور سالار عقیلی در تمرینات کنسرت استفاده کنیم اما به دلیل اینکه وی در سفر بود در این اجرا از حضور وی استفاده نخواهیم کرد.

تمرین ارکستر ملی ایران

محمد معتمدی درباره برنامه هایی که قرار است در این کنسرت اجرا کند، توضیح داد: ساغر شکسته، بیا، به یاد صیاد و کلبه آثاری هستند که در این برنامه اجرا می کنم. با وجود اینکه بسیار مایل بودم در کنسرت شهرستان های ارکستر حضور داشته باشم اما به دلیل تداخل کاری که در این مورد برایم پیش آمده توفیق حضور در کنسرت شهرستان ارکستر موسیقی ملی را ندارم.

تمرین ارکستر ملی ایران

رشید وطن دوست خواننده آذری زبان ارکستر موسیقی نیز درباره حضور خود در این مجموعه موسیقایی گفت: من و فرهاد فخرالدینی دوستی عمیقی با هم داریم و فخرالدینی بخاطر اینکه همشهری من و آذری زبان است از من به عنوان خواننده برای ارکستر موسیقی ملی دعوت کرد. قطعه «قرمفیل» ساخته واسیف آدیک، «منیم عزیزیم وطن» ساخته توفیق قلی اف، «وطنیم دیر» ساخته سلیمان علی عسگر اف، اپرای «آرشین مالالان» ساخته اوزیر حاجی بیکف آثاری هستند که من در این کنسرت اجرا خواهم کرد.

تمرین ارکستر ملی ایران

حمیدرضا نوربخش خواننده موسیقی ایران نیز درباره اجرای پیش رو گفت: این اجرا ادامه اجرای ارکستر موسیقی ملی در مردادماه خواهد بود که دو رپرتوار متفاوت از دو اجرای ارکستر ملی این بار در برج میلاد در قالب فسیتوال موسیقی ایران به مناسبت شانزدهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی اجرا خواهند شد و دو خواننده دیگر در کنار من حضور خواهند داشت.

تمرین ارکستر ملی ایران.

وی درباره دبیری سی یکمین جشنواره موسیقی فجر هم گفت: امسال جشنواره موسیقی به شکل کاملا متفاوتی نسبت به سال های اخیر خواهد بود. تلاش‌ می کنیم روند جشنواره نسبت به سی دوره اخیر تغییر پیدا کرده و به جشنواره شدن نزدیک شده و حرفه ای تر شویم. ما در بخش موسیقی نواحی، سنتی و کلاسیک  هم برنامه های متفاوتی را خواهیم داشت که به زودی جزییات آن اعلام می شود.

منبع: مهر
به اشتراک بگذارید:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
آموزش موسیقی توسط اساتید برجسته کشور در آموزشگاه موسیقی ترانه
شبکه‌های اجتماعی
جدیدترین مطالب
دریافت جدیدترین مطالب
در خبرنامه هفتگی ما عضو شوید

از جدیدترین اخبار موسیقی و آموزشگاه مطلع شوید.



همچنین بخوانید
مطالب مرتبط