جزئیات هفته بزرگداشت «لوریس چکناواریان» اعلام شد

[ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید ]

نشست خبری هفته بزرگداشت لوریس چکناواریان در حالی برگزار شد که دست اندرکاران این رویداد هنری از اجرای چندین برنامه مختلف به مناسب هشتاد سالگی این هنرمند سخن گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نسیم شجاعی نماینده موسسه فرهنگی هنری «نوای چنگ فرزانه» در ابتدای نشست رسانه ای هفته بزرگداشت لوریس چکناواریان بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته روزهای ۱۴ و ۱۵ دی امسال آثار لوریس چکناوریان در تالار وحدت تهران اجرا می شود. در این برنامه قطعاتی اجرا می شود که پیش از این در رویدادهای بین المللی به ویژه در دوران جوانی و دانشجویی استاد چکناواریان به مخاطبان ارائه شده بود.

وی با قدردانی از حامی مالی هفته بزرگداشت لوریس چکناواریان گفت: متاسفانه برای برگزاری این مراسم با مشکل حامی روبرو بودیم اما حمایت مالی و اسپانسر اجازه برگزاری چنین برنامه ای را به ما داد.

محمد شله چی نماینده گروه «تهران مدرن» هم که طی سال های اخیر آثاری از چکناواریان را در کشورهای مختلف از جمله سوییس روی صحنه برده بود، پیرامون اجرای «ریکوییم یادبود قربانیان سال۱۹۱۵» توضیح داد: «ریکوییم یادبود قربانیان سال ۱۹۱۵» تا به حال در ایران اجرا نشده و با اینکه مربوط به سال ها پیش می شود کار بسیار مدرنی برای زمان خودش به حساب می آید.

وی درباره نمایش فیلم «زیارت گیومری» هم اظهار کرد: فیلم «زیارت گیومری» درباره زلزله ای در ارمنستان است که کشته های زیادی داد و استاد چکناواریان در آن سال ضمن برگزاری یک کنسرت خیریه در آمریکا برای کمک به زلزله زدگان آنجا به ایروان رفت و از آنجا با پای پیاده به گیومری رفت و پولی را برای کمک به مردم جمع آوری کرد؛ کمکی که به رقم بسیار بالایی در آن زمان رسید و جالب تر اینکه صرف بازسازی فرهنگی در آنجا شد. البته این فیلم در آن سال ها تنها در تلویزیون ارمنستان روی آنتن رفت.

شله چی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر حضور نوازندگان خارجی برای اجرای قطعات گفت: گروه موسیقی ما از فردا در سوییس تمرین هایش را شروع و شب قبل از کنسرت وارد ایران می شود. البته تنها نوازنده ایرانی این گروه یاسمن کیمیاوی است و هنرمندانی از کشورهای ژاپن، سوییس و ایتالیا گروه را همراهی خواهند کرد. به هر حال خیلی راحت تر بود که به شیوه کلیشه و مرسوم مراسم بزرگداشت برگزار شود اما این اتفاق تکراری خوشایند ما نبود و می خواستیم برنامه ای را در این روزها داشته باشیم که نسل دانشجو و جوان به شکل عملی در آن شرکت داشته باشند.

 

منبع: مهر
به اشتراک بگذارید:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آموزش موسیقی توسط اساتید برجسته کشور در آموزشگاه موسیقی ترانه
شبکه‌های اجتماعی
جدیدترین مطالب
دریافت جدیدترین مطالب
در خبرنامه هفتگی ما عضو شوید

از جدیدترین اخبار موسیقی و آموزشگاه مطلع شوید.



همچنین بخوانید
مطالب مرتبط