فرهاد فخرالدینی: اولین اجرای مستقل ارکستر ملی در فستیوال موسیقی تهران خواهد بود

[ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید ]

فرهاد فخرالدینی، رهبر ارکستر ملی ایران با اشاره به ترکب جدید اعضای این ارکستر گفت: در تاریخ ۱۳ مهرماه اولین کنسرت ارکستر ملی که اعضای آن مستقل از دیگر ارکسترها هستند در فستیوال موسیقی تهران اجرا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران (نای) ، فرهاد فخرالدینی، با اعلام  تشکیل این ارکستر با ترکیب جدید نوازندگان گفت: این اولین برنامه ای است که با ارکستر ملی که بصورت مستقل تشکیل شده است، اجرا می گردد که آقایان رشید وطندوست، حمیدرضا نوربخش و محمد معتمدی در این کنسرت به عنوان خواننده حضور دارند.

وی درباره قطعاتی که قرار است در کنسرت ۱۳ مهرماه اجرا شود، گفت: این قطعات در کنسرت قبلی و همچنین کنسرت افتتاحیه ارکستر به اجرا در آمده است. تعدادی قطعات بی کلام هم داریم که یک قطعه نیز برای ویولن و ارکستر  نوشته شده و آقای حبیب جدیری  به عنوان سولیست ویولن در این قطعه هنرنمایی خواهند کرد.

رهبر ارکستر ملی ایران گفت: تمرینات از روز شنبه آغاز خواهد شد و چون برخی از نوازندگان در ترکیب قبلی ارکستر بودند آمادگی لازم را دارند. خواننده ها هم با توجه به تجربه شان آمادگی لازم را دارند و امیدوارم برنامه خوبی را بروی صحنه ببریم.

فرهاد فخرالدینی با اشاره به لزوم تشکیل ارکستر ملی بصورت مستقل گفت: قرار بود این ارکستر مستقل بشود چون برنامه های آن متفاوت است و وجود نوازندگان مشترک با ارکستر سمفونیک مشکل ساز است . اول هم باید همین راه را می رفتیم. بطور مثال همان شب که ما در برج میلاد برنامه داریم ارکستر سمفونیک هم در تالار وحدت برنامه دارد و اگر مستقل نمی شدیم این برنامه ها امکان پذیر نبود.

وی افزود: بهترین راه حل این بود که ارکسترها مستقل باشند و من این تجربه را از سالها پیش و قبل از انقلاب داشتم. زمانی که رهبر ارکستر بزرگ رادیو تلویزیون ملی ایران بودم هم در ابتدا نوازندگان مشترکی بین ارکستر سمفونیک داشتیم. ولی به تدریج نوازندگان تفکیک شدند.

رهبر ارکستر ملی ایران درباره معرفی جوانان در برنامه های این ارکستر گفت: بزودی از هنرمندان جوان استفاده خواهد شد و در حال حاضر مشغول بررسی این مساله هستیم. اولین قدمی هم که در این راه برداشتیم معرفی آقای حبیب جدیری به عنوان سولیست ویولن بود. در نظر داریم در زمینه خوانندگی و آهنگسازی هم این راه را ادامه دهیم.

عضو شورای عالی خانه موسیقی درباره دیدگاه خود نسبت به برگزاری فستیوال موسیقی تهران گفت: اجرای این برنامه ها با همین مناسبت قدم های مثبتی است. امیدوارم هر سال با انسجام بیشتری این فستیوال برگزار شود و این باعث می شود همه متوجه بشوند خانه موسیقی هم هنرمندان با ارزش خود را در اختیار دارد و برنامه جامعی را ارائه می دهد.

فخرالدینی گفت: به هر حال اینجا خانه موسیقی و خانه خودمان است و با کمال میل همیشه حاضریم این کار را برای ارتقا کیفی موسیقی مملکت مان انجام دهیم.

این آهنگساز و رهبر ارکستر درباره اجرای موسیقی در فضاهای باز تاریخی مانند عمارت مسعودیه گفت: من اولین کسی بودم که ارکستر را در فضای باز کاخ سعد آباد بردم و اجرایی داشتیم. همچنین دومین اجرای ارکستر ملی در سال ۷۸ با حضور آقایان شجریان، مشیری، تجویدی و ترقی در چهلستون اصفهان اجرا شد و من با این کار بسیار موافقم.

وی در پایان افزود: در همه جای دنیا چنین رسمی هست که در فضاهای تاریخی و فضا های ارزشمند برنامه هایی اجرا شود. من موافقم حتی در هر فضای زیبایی که به مردم نشاط دهد هم برنامه اجرا شود. واقعیت این است که ما سالنی که گنجایش کافی باشد را در اختیار نداریم و فعلا فضا های باز می توانند کمکی به اجرای موسیقی باشند تا روزی که سالن های باشکوه تر و پر گنجایشی داشته باشیم.

 

همزمان با شانزدهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی ایران، دومین فستیوال موسیقی تهران از ۱۲ تا ۱۵ مهرماه با اجرای چهار گروه موسیقی در سبک های مختلف در سالن همایش های برج میلاد بروی صحنه خواهد رفت.

۱۳ مهر ماه ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی و  و خوانندگی رشید وطن دوست، حمیدرضا نوربخش و محمد معتمدی کنسرت “جاودانه ها” را به روی صحنه می برد.

همچنین مراسم اختتامیه جشن خانه موسیقی با معرفی آلبوم برتر سال و تجلیل از چهره های پیشکسوت هنری ۱۶ مهرماه در برج میلاد برگزار خواهد شد.

فروش بلیت های دومین فستیوال موسیقی تهران در سایت خانه موسیقی به نشانی www.iranhmusic.ir، بلیت آنلاین به نشانی www.3670.ir و مراکز پرشیا(۸۳۸۸۰)، پاز(۲۲۵۸۷۸۴۶)، نگین(۷۶۸۸۰۸۴۲)، کافه کهن(۸۸۵۹۲۷۷۱) و آوای خانه (۶۶۵۷۶۲۲۳)صورت می گیرد.

به اشتراک بگذارید:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
آموزش موسیقی توسط اساتید برجسته کشور در آموزشگاه موسیقی ترانه
شبکه‌های اجتماعی
جدیدترین مطالب
دریافت جدیدترین مطالب
در خبرنامه هفتگی ما عضو شوید

از جدیدترین اخبار موسیقی و آموزشگاه مطلع شوید.



همچنین بخوانید
مطالب مرتبط