آموزش موسیقی ایران و جهان | شعبه تهران و شعبه کرج (البرز)

کارشناس آموزش

88458720 - 88454658

«لیلی افشار» رسیتال گیتار کلاسیک اجرا می‌کند

[ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید ]

«لیلی افشار» – آهنگساز و نوازنده‌ی مطرح گیتار- پنجم مرداد ماه به رسمِ هر ساله‌ی خود به ایران می‌آید تا در فرهنگسرای نیاران به اجرای برنامه بپردازد. او در این اجرا در کنار آثاری از آهنگسازان معاصر، قطعاتی از موسیقی محلی مناطق مختلف ایران را به اجرا در می‌آورد.

او همچنین در مدتِ حضور خود در ایران، مسترکلاس‌هایی را نیز در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته برگزار می‌کند. او در این سال‌ها در ایران، آلبوم‌ها و کتاب‌های بسیاری نیز منتشر کرده است که از جمله‌ی آن به «۲۴ کاپریچوی گویا»، «ساغر»، «گذار در نوا» و «مسخ» توسط شرکت ماهور اشاره کرد.

او در این سال‌ها در ایران، آلبوم‌ها و کتاب‌های بسیاری نیز منتشر کرده است که از جمله‌ی آن به «۲۴ کاپریچوی گویا»، «ساغر»، «گذار در نوا» و «مسخ» توسط شرکت ماهور اشاره کرد. کتاب «موسیقی قرن۲۰ .و۲۱ .گیتار کلاسیک» نیز اثری است که او در آن، قطعات را با ویرایش و انگشت گذاری خودش چاپ کرده است تا به گیتاریست های ایرانی‌ کمک کند و دسترسی‌ به نت خوب با چاپ خوب و شرکت معتبر برایشان راحت تر باشد. لیلی افشار یکی از دوازده نوازنده بین‌المللی گیتار بود که برای نواختن حضور آندرس سگوبیا در کلاسهای پیشرفته وی، در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی انتخاب شد. آن موقع بود که پس از این کلاس ماتسرو سگویا در مصاحبه‌ای که در اخبار شامگاهی ان بی سی حضور یافت در خصوص افشار پیش‌بینی کرد که او روزی به نوازنده‌ای معروفی تبدیل خواهد شد. علاقه او به موسیقی معاصر منجر شد که از نخستین اجرا کنندگان آثار رضا والی، گری آیستر، گرارد روژد، لوریس چوبانیان، آرن ملنس، کامران اینجه، باربارا کولب، مرلین زیفرین و سالوادور بروتونس از میان دیگران باشد.
 
او کنسرت‌های متعددی در کشورهای ایران، آمریکا، انگلستان، ایرلند، کانادا، فرانسه، دانمارک، ایتالیا، آفریقا، نیوزیلند، استرالیا و آمریکای جنوبی برگزار کرده، همچنین در «ویگمور هال لندن»، «مرکز هنرهای اجرایی کندی»، «فستیوال موسیقی گرند تیتن»، «فستیوال موسیقی اسپن»، «مدرسه هنرهای تجسمی بنف»، «فستیوال موسیقی منتون» و «آکادمی آمریکیایی در رم» نواخته است.او همچنین به عنوان بهترین گیتاریست کلاسیک زن برنده جایزه «ارویل ایچ. گیبسن» شده است.

به اشتراک بگذارید:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
WhatsApp
Email

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آموزش موسیقی توسط اساتید برجسته کشور در آموزشگاه موسیقی ترانه
شبکه‌های اجتماعی
جدیدترین مطالب
دریافت جدیدترین مطالب
در خبرنامه هفتگی ما عضو شوید

از جدیدترین اخبار موسیقی و آموزشگاه مطلع شوید.



همچنین بخوانید
مطالب مرتبط