نوای موسیقی دوران قاجار از ایران تا فنلاند

[ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید ]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران (نای) ،‌در این اجرا که ۱۴ مهرماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود ، هنرمندانی چون محمد امین اکبر پور (نوازنده تار و تنظیم قطعات)، صادق شیخ زاده و مجتبی فضیلت خواه ( آواز) و پویان گرامی( نوازنده تنبک) به روی صحنه می روند و قطعاتی از موسیقی ایران را در دو بخش اجرا می کنند.

در این اجرا که با عنوان «از فراق تا وصال» برگزار می شود،  قطعاتی با  رویکرد پرداختن به موسیقی دوران قاجار در دو رویکرد فراق و وصال اجرا خواهد شد. به طوری که در بخش نخست این اجرا که به روایت پیوند موضوع فراق در شعر پارسی و موسیقی دوران قاجار اختصاص دارد ، مجتبی فضیلت خواه خوانندگی قطعات را در دستگاه همایون برعهده دارد و در قسمت دوم نیز با آواز خوانی صادق شیخ زاده ،‌مقوله وصال در موسیقی دوران قاجار به مدد اشعار پارسی در آواز بیات ترک روایت خواهد شد.

در واقع در این اجرا بخش اول آلبوم «خوش بود یاری و یاری» اثر مجتبی فضیلت خواه که به زودی در بازار موسیقی منتشر می شود، اجرا خواهد شد.

 

«از فراق تا وصال» با تنظیم متفاوتی از قطعات عارف قزوینی ، علی اکبر شیدا و امیر جاهد در دستگاه همایون ( فراق) و اواز بیات ترک ( وصال) اجرا می شود.

 

گفتنی است  بخش دوم این اجرا که به خوانندگی صادق شیخ زاده برگزار می شود همزمان به صورت صوتی و تصویری ضبط و در آینده با حمایت دانشگاه هلسینکی فنلاند در آن کشور منتشر شود در واقع اجازه این انتشار بواسطه کسب جایزه مستر وکال فنلاند توسط شیخ زاده به این هنرمند داده شده است.

اجرای موسیقی « از فراق تا وصال» ۱۴ مهرماه ساعت ۲۱ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود .

 

به اشتراک بگذارید:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
آموزش موسیقی توسط اساتید برجسته کشور در آموزشگاه موسیقی ترانه
شبکه‌های اجتماعی
جدیدترین مطالب
دریافت جدیدترین مطالب
در خبرنامه هفتگی ما عضو شوید

از جدیدترین اخبار موسیقی و آموزشگاه مطلع شوید.



همچنین بخوانید
مطالب مرتبط