نوربخش خبر داد : حضور همه ژانرها در دومین فستیوال موسیقی تهران

[ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید ]

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران (نای) ، نشست خبری دومین فستیوال موسیقی تهران صبح امروز با حضور حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی و محسن رجب پور مدیر اجرایی کنسرتهای فستیوال در محل خانه موسیقی برگزار شد.

نوربخش در ابتدای این نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت تعدادی از هموطنانمان در حادثه منا به تشریح برنامه های شانزدهمین جشن خانه موسیقی پرداخت و گفت:هم اکنون در آستانه برگزاری شانزدهمین سال تاسیس خانه موسیقی و نیز جشن سالانه این نهاد هستیم. از سال گذشته این جشن را تبدیل به یک فستیوال به نام فستیوال موسیقی تهران کردیم که علت این نامگذاری نیز در پیروی از فستیوال های موسیقی جهان که به نام شهرها و مکان های برگزار می شود،صورت دادیم. به طوری که در تهران ،عمارت مسعودیه را یافتیم که هم تاریخی و هم نماد خوبی از شهر تهران بود. بر این اساس اولین فستیوال موسیقی تهران را در آن مکان برگزار کردیم و تصمیمان بر این بود که این فستیوال با آن عمارت پیوند داشته و مکانی همیشگی برای برگزاری آن باشد. اما متاسفانه امسال این امکان فراهم نشد چرا که مسئولان عمارت مسعودیه امکان نصب داربست و ایجاد فضایی مخصوص کنسرت را در فضای باز آنجا به ما ندادند.

وی ادامه داد: در این دوره با همکاری برج میلاد دومین فستیوال را به مدت ۵ شب در مرکز همایش های این برج برگزار می کنیم به طوری که طی ۴ شب کنسرتهایی برگزار و در پنجمین شب جشن شانزدهمین سال تاسیس خانه موسیقی را خواهیم داشت.

مدیرعامل خانه موسیقی افزود: دومین فستیوال موسیقی تهران ۱۲ مهرماه با اجرای کنسرت شهرام ناظری آغاز و به ترتیب ۱۳ مهر ارکستر موسیقی ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی و خوانندگی محمد معتمدی، رشید وطن دوست و بنده حقیر ، ۱۴ مهر ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری و ۱۵ مهر محمد علیزاده خواننده موسیقی پاپ برگزار می شود. ۱۶ مهر نیز با حضور هنرمندان موسیقی شانزدهمین جشن خانه را برگزار خواهیم کرد.

نوربخش با بیان اینکه سعی نمودیم همه ژانرهای موسیقی را در این دوره داشته باشیم، اظهار داشت: تلاشمان بر این بود که همه ژانرهای موسیقی را در کنار خودمان داشته باشیم به نحوی که در ۴ روز برگزاری فستیوال ، اجراهایی در شاخه سنتی، کلاسیک و پاپ داریم و در خود مراسم جشن نیز گروه های موسیقی نواحی اجرا خواهند داشت.

این خواننده موسیقی سنتی در ادامه گفت: امسال بنا بود بخش بین المللی را نیز در فستیوال موسیقی تهران داشته باشیم که به دنبال آن از دو سه گروه خارجی برای حضور دعوت کرده بودیم اما با جابجایی مکان و زمان اجرا این امکان میسر نشد چرا که آن گروه های خارجی دعوت ما را برای شهریور ماه پذیرفته بودند و با تغییر زمان اجرا این امر برایشان میسر نبود.

نوربخش در ادامه به تشریح برنامه های روز خانه موسیقی پرداخت و گفت: طبق روال سالهای گذشته اجراهای موسیقی در بخش های مختلف خواهیم داشت همچنین اجرای استعدادهای درخشان را نیز شاهد  هستیم . همچنین آلبوم برگزیده سال را در دو بخش ایرانی و سنتی انتخاب و اعلام خواهیم کرد .

وی بیان داشت: امسال ۱۵۰ آلبوم در شاخه سنتی و کلاسیک به ما رسیده که هنرمندانی چون فریدون شهبازیان، هوشنگ کامکار، شهرام ناظری، عباس خوشدل و میلاد کیایی داروی این آثار را برعهده دارند.

مدیرعامل خانه موسیقی در خصوص انتخاب گروه های موسیقی برای اجرا در این دوره از فستیوال گفت: این اتفاق گزینشی صورت نگرفته بلکه می بایست همه بخش ها را پوشش می دادیم بر این اساس گروه هایی که در این بازه زمانی امکان اجرا داشتند با ما همکاری کردند .البته ناگفته نماند که در این دوره سعی مان بر این بوده که آثار جدید توسط گروه ها اجرا شود به طوری که آقای ناظری در اجرای خودشان اثری را که تا کنون شنیده نشده اجرا خواهند کرد.

این خواننده موسیقی سنتی در خصوص حامیان مالی این دوره از جشن اظهار داشت: ما حمایت مالی خاصی نداشتیم اما برج میلاد با تخفیف در مکان اجرا و نیز صندوق اعتباری هنر کمک هایی را به ما دادند. سایر هزینه ها نیز از طریق بلیت فروشی تامین خواهد شد.

وی با اشاره به تامین هزینه های جشن از طریق بلیت فروشی گفت: ما برای تامین اجرای برنامه هایمان نیازمند بلیت فروشی هستیم چرا که وزارت ارشاد و شهرداری در طول سال سیصد میلیون تومان بیشتر به ما کمک نمی کنند که این مبلغ تنها هزینه های جاری خانه موسیقی را تامین می کند بر همین اساس باید از طریق این جشن بتوانیم هزینه های سایر برنامه هایمان در طول سال را تامین کنیم.

نوربخش با اشاره به تقدیر شوندگان شانزدهمین جشن خانه موسیقی بیان داشت: همانند سال های گذشته از هنرمندان موسیقی کلاسیک، رهبران ارکستر، خوانندگان و نوازندگان موسیقی سنتی، سازندگان ساز، صدابرداران موسیقی و نیز بانوان موزیسین تقدیر خواهیم کرد.

در پایان این نشست محسن رجب پور نماینده کانون ناشران و تهیه کنندکان خانه موسیقی و مدیر اجرایی کنسرتهای فستیوال موسیقی تهران نیز گفت: کنسرت های این دوره راس ساعت ۲۱/۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد و بر اساس سیاستهای حمایتی خانه موسیقی بلیت های اجراها از ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومان فروخته می شود.

به اشتراک بگذارید:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
آموزش موسیقی توسط اساتید برجسته کشور در آموزشگاه موسیقی ترانه
شبکه‌های اجتماعی
جدیدترین مطالب
دریافت جدیدترین مطالب
در خبرنامه هفتگی ما عضو شوید

از جدیدترین اخبار موسیقی و آموزشگاه مطلع شوید.



همچنین بخوانید
مطالب مرتبط