هوشنگ ظریف: استعدادهای خوب در نسل جدید تارنوازان وجود دارد

[ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید ]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران(نای)، هوشنگ ظریف عضو هیئت داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ساز تار گفت: تمام کسانی که در مرحله نهایی بخش تار در جشنواره موسیقی جوان نواختند از قبل توسط یک هیئت انتخاب گزینش شده بودند و با توجه به اجراهایی که من از این شرکت کنندگان دیدم می گویم انتخاب هایشان درست بوده است.

هوشنگ ظریف استاد تارنوازی کشورمان در ادامه افزود: خدا را شاهد می گیرم وقتی این بچه ها به روی سن می آمدند و به زیبایی شروع به اجرا می کردند دلم برایشان می سوخت که آیا از این استعدادها در آینده حمایت می شود یا اینکه اینها نیز باید بعد از چند صباحی شغل دیگری در پیش بگیرند.

وی همچنین عنوان کرد: این افرادی که من در مرحله نهایی تارنوازی دیدم واقعا همه شان عالی بودند. نحوی مضراب زدن، دست روان، ردیف نوازی، اجرای ضربی ها، بداهه نوازی و بسیاری از نکات مثبت را داشتند و واقعا خوب بودند.

این عضو هیئت داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ساز تار ادامه داد: بسیاری از کسانی که در هنرستان موسیقی قبل از انقلاب شاگرد من بودند بعدها جزو بزرگان موسیقی ما شدند که برای نمونه می توانم به حسین علیزاده اشاره کنم. در این نسل جدید هم استعدادهای خوبی می بینم و امیدوارم اینها هم بتوانند راه شان را به خوبی ادامه بدهند.

هوشنگ ظریف گفت: خاطرم هست وقتی خودم در کلاس دهم هنرستان موسیقی تحصیل می کردم هر وقت مهمان خارجی داشتند استاد روح الله خالقی به من می گفتند برایشان می نواختم؛ یک روز فردی فرانسوی به هنرستان آمد و اجرای من را ضبط کرد؛ وقتی سالها بعد به فرانسه رفتم پشت ویترین مغازه ای یک صفحه موسیقی با عکس من و استاد کسایی و استاد بهاری دیدم. این صفحه را خریدم و دیدم همان اجرای هنرستان است که در کلاس دهم هنرستان اجرا کرده بودم.

این استاد تارنوازی ادامه داد: در زمان ما برای امثال من ارزش قائل شدند تا موفق شدیم راهی را طی کنیم امیدوارم به این بچه ها نیز کمک شود و برایشان ارزش قائل شوند تا آینده را بسازند.

به اشتراک بگذارید:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
آموزش موسیقی توسط اساتید برجسته کشور در آموزشگاه موسیقی ترانه
شبکه‌های اجتماعی
جدیدترین مطالب
دریافت جدیدترین مطالب
در خبرنامه هفتگی ما عضو شوید

از جدیدترین اخبار موسیقی و آموزشگاه مطلع شوید.



همچنین بخوانید
مطالب مرتبط