وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: همه امور فرهنگی باید با یک قانون اداره شود/کاهش هزینه جشنواره فجر

[ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید ]

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز یکشنبه ۷ آبان در نشستی خبری در محل برگزاری بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در بخش هنری صحبت هایش درباره کاهش بودجه جشنواره فیلم فجر امسال بیان کرد: بودجه‌بندی جشنواره ها به این صورت است که با حداقل هزینه حداکثر بهره برداری را داشته باشیم و در جشنواره فیلم فجر هم نه اینکه مبالغ قبلی غلط باشد اما نگاه این است که از مبالغ بکاهیم.

وی افزود: فجر یک جشنواره ملی است که مختص تهران نبوده و نیست و در سالگرد انقلاب باید همه استان ها از این فضا برخوردار شوند.

صالحی درباره بودجه تئاتر که قرار بود افزایش یابد، گفت: در مجموع تلاش های قابل توجهی در چهار سال گذشته برای افزایش بودجه اتفاق افتاده و امسال هم این توجه بوده است. پویش جریان تئاتر در کشور به طور عام و در مرکز کشور به طور خاص آنقدر گسترده و قابل توجه است که رقم های افزایش بودجه با این گستردگی چه درباره زیرساخت ها و چه حمایت های غیرزیرساختی برابری نمی کند.

وزیر ارشاد ادامه داد: ما در این ۲ ماه با مراکز مختلف از جمله سازمان برنامه و بودجه مذاکراتی داشتیم و در این باره سخن گفتیم که اهالی رسانه هم می توانند به ما کمک کنند. تئاتر هنری است که حمایت های دولتی را لازم دارد ولی اقتصاد تئاتر حتما باید به عنوان اقتصاد خصوصی مورد توجه باشد، اما تئاتر درعین حال نیازمند حمایت های بالاسری است که این حمایت ها هم زیرساختی و هم غیرزیرساختی است.

وی تاکید کرد: البته بخش خصوصی سالن های کوچکی را در تهران راه اندازی کرده که امیدواریم در شهرستان ها هم این اتفاق پیگیری شود.

وزیر ارشاد با اشاره به گفتگوهایی که بتواند در بودجه سال ۹۷ به کمک بیاید، توضیح داد: مکانی مثل تئاتر شهر نوستالژی اهالی تئاتر است و باید مورد بازسازی قرار بگیرد همچنین باید فضاهای مرتبط با تئاتر بیشتر تاسیس شوند و صرفا از سالن های رایج استفاده نکنیم که بعضا در معرض فرسودگی هم هستند.

صالحی در پایان این بخش اظهار کرد: البته ما محدودیت های دولت را می دانیم اما مهم این است که ما به عنوان خادمان فرهنگ و هنر و هالی رسانه به عنوان منتقل کنندگان ضرورت ها این پیام را برسانیم که مصرف فرهنگی کم از نان روزانه ندارد و اگر شرایط را برای استفاده از مصرف فرهنگی فراهم نکنیم آسیب ها و مسایل اجتماعی مضاعف می شود.

وی درباره برگزاری کنسرت در مشهد و راهکار حل برخی مشکلات در این زمینه گفت: گفتگوها برای اجراهای زنده و صحنه ای موسیقی در استان های مختلف ادامه دارد و همانطور که پیش از این هم گفته ام، امیدواریم هم در حوزه فیلم و کتاب و هم موسیقی شاهد باشیم که فضای کشور با یک قانون اداره می‌شود و بدون دغدغه برخوردهای غیرقانونی این مسیر را در استان ها دنبال کنیم.

صالحی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اتفاقات بین بانک پاسارگاد و فرهنگستان هنر و تشکیل شورا برای بررسی مسایل این فرهنگستان توضیح داد: فرهنگستان هنر به شکل سازمانی مستقل از وزارت ارشاد است. ما فرهنگستان های متعددی در حوزه علوم و هنر و… داریم که به شکل مستقل اداره می شوند و وزارت ارشاد نسبت به این ها مداخله سازمانی ندارد.

وی گفت: امیدواریم بحث های حاشیه ای از فرهنگستان هنر زدوده شود چرا که این مکان به نام هنر مزین است.

صالحی در بخش پایانی درباره گیلان که شهری برای اجراهای مختلف کنسرت هاست اما از مشکلاتی برخوردار است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های هر استان برنامه ریزی چهار ساله داریم و در این حوزه هم با نمایندگان صحبت شده است.

به اشتراک بگذارید:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آموزش موسیقی توسط اساتید برجسته کشور در آموزشگاه موسیقی ترانه
شبکه‌های اجتماعی
جدیدترین مطالب
دریافت جدیدترین مطالب
در خبرنامه هفتگی ما عضو شوید

از جدیدترین اخبار موسیقی و آموزشگاه مطلع شوید.



همچنین بخوانید
مطالب مرتبط