کنسرت ارکستر”میرآترا” در برج میلاد بروی صحنه می رود

[ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید ]

کنسرت ارکستر “میر آترا” آهنگسازی و رهبری میرامیر میری و خوانندگی هادی فیض آبادی و محمد کرد ۱۱ مهرماه در برج میلاد بروی صحنه می رود.
به گزارش سایت خانه موسیقی، نشست خبری کنسرت گروه “میر آترا” صبح امروز با حضور میرامیر میری(آهنگساز و رهبر ارکستر)، هادی فیض آبادی(خواننده) و محمد کرد(خواننده) در سالن اجتماعات ساختمان فاطمی برگزار شد.
در ابتدای این نشست میرامیر میری آهنگساز و رهبر ارکستر گفت: این ارکستر با ساز بندی ایرانی، فضای صدایی را تغییر داده است. از ساز های مقامی و ساز هایی که امروز کمتر استفاده می شود، در این ارکستر بهره بردیم. خلا ارکستر را نیز با ساز های کلاسیک پر کرده ایم و ساز های فلوت، کلارینت، ابوا، ادوات پرکاشن و … در این ارکستر استفاده شده است.
وی درباره سابقه اجرای این ارکستر گفت:  حدود چهار سال است که کنسرت های این گروه برگزار می شود و به مرور زمان هماهنگ تر شدیم و صدای بهتری از ارکستر شنیده می شود.
آهنگساز و رهبر ارسکتر “میر آترا” گفت: محمد کرد به عنوان خواننده از اولین اجرا با ما همراه بود. اما در این اجرا سعی کردیم در رنگ صدای خواننده تنوع ایجاد کنیم. به همین دلیل هادی فیض آبادی به جمع ما اضافه شد. برای قطعات چند صدا طراحی های خاص داریم و هم زمان چند صدا شنیده می شود.
میرامیر در ادامه بیان کرد: در این چهار سال در سالن های رودکی، اندیشه و تالار وحدت اجرا داشتیم و اجرای پیش رو ۱۱ مهر ماه در برج میلاد تهران برگزار می شود. این ارکستر خصوصی است و بدون کمک مالی توانسته ایم فعالیت خود را ادامه دهیم.
این آهنگساز افزود: اشعاری که در این ارکستر خوانده می شود به انتخاب من بوده و از شعر های حافظ، سعدی، مولانا و هوشنگ ابتهاج استفاده شده است. قطعات آن در دستگاه های ایرانی اجرا می شود و سعی کرده ام اشعار آنها اشعاری عرفانی و مقامی باشند. دو قطعه عاشقانه هم از محمدعلی بهمنی و هوشنگ ابتهاج داریم و همچنین قطعات بی کلام ما به موسیقی کلاسیک نزدیک تر است.
میر امیر میری گفت: به دلیل تعداد زیاد اعضای ارکستر تا به حال نتوانسته ایم در خارج از کشور برنامه ای داشته باشیم اما در هندوستان و ترکیه با یک گروه پانزده نفره کنسرت برگزار کردیم. همچنین دو  آلبوم در حال تولید به صورت آنسامبل داریم که مانند کنسرت هایمان است و دارای یک بافت زنده است.
امین موسوی مدیر اجرایی کنسرت ارکستر میرآترا نیز در این نشست گفت: به دلیل نزدیک شدن به ایام محرم و صفر احتمالا اولین آلبوم این گروه بهار ۹۵ منتشر خواهد شد.
مهدی کرد و هادی فیض آبادی خوانندگان کنسرت ارکستر میرآترا نیز در این نشست درباره سوابق فعالیت خود آغاز همکاری شان با این ارکستر توضیح دادند.
لازم به ذکر است، کنسرت ارکستر “میرآترا” روز شنبه ۱۱ مهر ماه در برج میلاد به روی صحنه می رود و بلیت های آن در سایت www.84200.ir بفروش می رسد.

 

به اشتراک بگذارید:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
آموزش موسیقی توسط اساتید برجسته کشور در آموزشگاه موسیقی ترانه
شبکه‌های اجتماعی
جدیدترین مطالب
دریافت جدیدترین مطالب
در خبرنامه هفتگی ما عضو شوید

از جدیدترین اخبار موسیقی و آموزشگاه مطلع شوید.



همچنین بخوانید
مطالب مرتبط