آموزش موسیقی ایران و جهان | شعبه تهران و شعبه کرج (البرز)

کارشناس آموزش

88458720 - 88454658

«مجید انتظامی» همراه با ارکستر ملی روی صحنه می‌رود

[ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید ]

رویداد «همراه با خاطره‌ها» برگزیده آثار استاد مجید انتظامی با همراهی ارکستر ملی ایران و رهبری وی قرار بود سال گذشته به مناسبت هفته دفاع مقدس در تالار وحدت به روی صحنه برود اما به دلیل شرایط نامناسب، این رویداد لغو شد، حالا قرار است این رویداد ۱۵ آذرماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت اجرا شود. این اتفاق با اجرای برگزیده آثار استاد انتظامی پس از یک دهه دوری از صحنه با همکاری مشترک بنیاد رودکی، انجمن موسیقی ایران و دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
 
سمفونی حماسه خرمشهر، از کرخه تا راین، آژانس شیشه‌ای، بوی پیراهن یوسف، دیوانه‌ای از قفس پرید، آرزوی بزرگ، ترن، دوئل، شیخ بهایی و زال و سیمرغ (بچه‌های کوه آلپ) قطعات این اجرا هستند؛ این درحالی است که اجرای قطعه سمفونی خرمشهر به شکل کامل، برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد.
 
در این رویداد، ارکستر موسیقی ملی ایران با ترکیبی از سازهای ایرانی و کلاسیک و همراهی گروه کُر بنیاد رودکی، خاطره انگیزترین آثار مجید انتظامی را می‌نوازد.
 
مجید انتظامی موسیقیدان، آهنگساز، نوازنده اُبوا و رهبر ارکستر متولد ۱۳۲۶ در تهران است. وی در دوره ابتدایی آغاز به فراگیری موسیقی کرد و یک‌ سال پس از گرفتن دیپلم هنرستان وارد ارکستر سمفونیک شد و زیر نظر آنتوان کاتلوس اُبوا، آموخت. انتظامی سلفژ، تئوری و هارمونی را نزد ثمین باغچه‌بان و مصطفی کمال پورتراب آموزش دید و نخستین نت موسیقی را به کمک پورتراب نوشت.
 
انتظامی فارغ‌التحصیل کنسرواتوار برلین است. نخستین تجربه موسیقی تصویری‌ او با ساخت موسیقی فیلم کوتاه «زال و سیمرغ» در سال ۱۳۵۶ بود و با فیلم «سفر سنگ» به طور حرفه‌ای کار ساخت موسیقی فیلم را آغاز کرد. انتظامی حدود یکصد موسیقی فیلم و حدود ۱۰ موسیقی صحنه‌ای نوشته است.
 
وی از برگزیدگان هشتمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۹ است و سال ۱۳۹۳ به عنوان جهادگر عرصه فرهنگ و هنر نشان افتخار دریافت کرده‌ است.
 
انتظامی با دریافت چهار سیمرغ بلورین برای فیلم‌های «بای سیکل ران»، «روز واقعه»، «آژانس شیشه‌ای» و «دیوانه‌ای از قفس پرید» مشترکاً به همراه حسین علیزاده و محمدرضا علیقلی برنده بیشترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر است.
 
سمفونی‌های «ایثار»، «انقلاب اسلامی»، «خرمشهر»، «صلح»، موسیقی متن سریال «شیخ بهایی»، «آواز مه»، «کلاه پهلوی»، «تنهاترین سردار»، «مردان آنجلس» و فیلم‌های «ترن»، «بوی پیراهن یوسف»، «از کرخه تا راین»، «مریم مقدس»، «و آسمانی آبی» و «جایی برای زندگی» از دیگر آثار انتظامی است

منبع: موسیقی ما
 

به اشتراک بگذارید:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
WhatsApp
Email

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آموزش موسیقی توسط اساتید برجسته کشور در آموزشگاه موسیقی ترانه
شبکه‌های اجتماعی
جدیدترین مطالب
دریافت جدیدترین مطالب
در خبرنامه هفتگی ما عضو شوید

از جدیدترین اخبار موسیقی و آموزشگاه مطلع شوید.



همچنین بخوانید
مطالب مرتبط