آموزش موسیقی ایران و جهان | شعبه تهران و شعبه کرج (البرز)

کارشناس آموزش

88458720 - 88454658

کاربران از استفاده‌ی هدفون برای گوش دادن به موسیقی بی‌نیاز می‌شوند

[ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید ]

 دانشمندان یک دستگاه رومیزی ابداع کردند که با ایجاد یک حباب صوتی، کاربر را از استفاده از هدفون برای گوش دادن به موسیقی بی‌نیاز می‌کند.

«آسوشیتدپرس» گزارش داده است، جهانی را تصور کنید که در آن با حباب صوتی شخصی خود این طرف و آن طرف می‌روید؛ بدون نیاز به هدفون آهنگ‌های موردعلاقتان را گوشی می‌دهید، با صدای بلند بازی ویدئویی می‌کنید، فیلم می‌بینید و از سیستم‌های مسیریابی در خودرو استفاده می‌کنید، بدون آن که مزاحم اطرافیانتان شوید.

فناوری پیشرفته صوتی مبتنی بر تابش صدا که روز جمعه توسط شرکت Noveto Systems معرفی شد، این امکان را فراهم می‌کند. این فناوری یک دستگاه رومیزی به نام SoundBeamer ۱.۰  است که صدا را مستقیما به گوش شنونده می‌تاباند.

کارکردهای متنوعی برای این دستگاه پیش‌بینی شده است، از گوش دادن به موسیقی یا کنفرانس‌های تلفنی بدون ایجاد حواس‌پرتی برای همکاران تا فیلم دیدن و بازی کردن با صدای بلند. حذف هدفون‌ها از این معادله به این معناست که کاربر به هنگام استفاده از این دستگاه می‌تواند دیگر صداهای موجود در محیط را به وضوح بشنود.

این دستگاه به کمک یک ماژول حسگر سه بعدی، موقعیت گوش کاربر را تعیین و ردیابی می‌کند و از طریق موج‌های مافوق صوت پاکت‌های صوتی می‌سازد و صدا را مستقیم به گوش می‌فرستد. صوت دریافتی را می‌توان روی حالت استریو یا سه‌بعدی تنظیم کرد که حبابی ۳۶۰ درجه‌ از صدا را در اطراف کاربر ایجاد می‌کند.

منبع : موسیقی ما

به اشتراک بگذارید:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
WhatsApp
Email

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آموزش موسیقی توسط اساتید برجسته کشور در آموزشگاه موسیقی ترانه
شبکه‌های اجتماعی
جدیدترین مطالب
دریافت جدیدترین مطالب
در خبرنامه هفتگی ما عضو شوید

از جدیدترین اخبار موسیقی و آموزشگاه مطلع شوید.



همچنین بخوانید
مطالب مرتبط