آموزش موسیقی ایران و جهان | شعب تهران و البرز

کتاب «همه‌ی‌ آن سال‌های بی‌خاطره»، اتوبیوگرافی علیرضا مشایخی رونمایی می‌شود

[ برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید ]

کتاب «همه‌ی‌ آن سال‌های بی‌خاطره»، اتوبیوگرافی علیرضا مشایخی (موسیقی‌دان معاصر) جمعه ۱۳ دی در مکتب‌تهران رونمایی می‌شود. در این مراسم شهرداد روحانی، محمدرضا درویشی، رضا کیانیان، فریماه قوام‌صدری، بهمن رجبی، حمیدرضا اردلان و جمعی دیگر از بزرگان فرهنگ موسیقی به‌عنوان میهمان و سخنران حضور دارند.

کتاب همه‌‌ی آن سال‌های بی‌خاطره خاطرات تفکر علیرضا مشایخی از پیشروان موسیقی مدرن در ایران است. در این کتاب علیرضا مشایخی ضمن یادآوری دوران های مختلف زندگی خود به نقد مسایل فرهنگی و هنری و تاریخی دوران خود پرداخته است. این کتاب با جنبه‌های داستانی و روایی‌ همراه است.

این مراسم از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز می‌شود و با اجرای قطعاتی از مشایخی توسط صنم قراچه‌داغی همراه خواهد بود.

برخی «علیرضا مشایخی» را پایه‌گذار موسیقی مدرن در ایران و از نخستین آهنگ‌سازان مدرن ایرانی می‌دانند. او در وین و اوترخت هلند به تحصیل پرداخت و با حوزه‌های موسیقی معاصر و سبک‌های نوین آشنا شد.

نخستین استادان او در ایران لطف‌الله مفخم پایان (موسیقی ایرانی)، حسین ناصحی (آهنگ‌سازی) و افلیا کمباجیان (پیانو) بودند. سپس در وین نزد اساتید آهنگسازی به نام‌های هانس یلینک (برجسته‌ترین نظریه‌پرداز مکتب وین و شاگرد شونبرگ) و کارل شیسکه به ادامه تحصیل پرداخت. او پس از به پایان رساندن دورهٔ آهنگ‌سازی در آکادمی موسیقی وین، برای ادامه تحصیل و پژوهش در زمینه موسیقی الکترونیک به اوترخت در هلند رفت و در آنجا در کلاس‌های گوتفرید میشائیل کونیگ از پایه‌گذاران انستیتو زونولوگی هلند شرکت جست. او در مدت پانزده سال اقامتش در هلند اقدام به فعالیت‌های گسترده آهنگ‌سازی و پژوهشی نمود و در آنجا بود که اساس موسیقی چندفرهنگی (یکی از شیوه‌های نگرش او به موسیقی ایرانی) را پی‌ریزی کرد.

آثار وی بیش از چهل سال است که در داخل و خارج از ایران اجرا می‌شوند.

موسسه‌ فرهنگی آموزشی مکتب‌تهران واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، کوچه کیوان، شماره هشت، میزبان این مراسم است. ورود برای عموم آزاد است.

به اشتراک بگذارید:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
WhatsApp
Email

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آموزش موسیقی توسط اساتید برجسته کشور در آموزشگاه موسیقی ترانه
شبکه‌های اجتماعی
جدیدترین مطالب
دریافت جدیدترین مطالب
در خبرنامه هفتگی ما عضو شوید

از جدیدترین اخبار موسیقی و آموزشگاه مطلع شوید.



همچنین بخوانید
مطالب مرتبط